Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése terén
A Ford a Massachusettsi Műszaki Egyetemmel (MIT) és a Stanford Egyetemmel közösen indítja útjára az automatizált vezetés kutatási projektjét: az MIT kutatásának célja a forgalom többi járművének és a gyalogosok lehetséges mozgásának előrejelzése, míg a Stanford azt vizsgálja, hogyan manőverezhet egy jármű szenzorok segítségével a különféle akadályok közt A felsőoktatási intézményekkel való együttműködés révén a Ford eredményesebben léphet tovább Blueprint for Mobility nevű tervében, ami a 2025 utáni időszakra várható önműködő funkciók és fejlett technológiák lehetőségeit vizsgálja
A múlt hónapban bemutatott automatizált Ford Fusion Hybrid kísérleti autóra alapozva indítja útjára új projektjét a Ford. A vállalat a Massachusettsi Műszaki Egyetemmel (MIT) és a Stanford Egyetemmel közösen kutatásokba kezd, hogy megoldásokat dolgozzon ki néhány, az automatizált vezetéssel kapcsolatos műszaki problémára. Az automatizált vezetés kulcsfontosságú területnek számít a Ford Blueprint for Mobility nevű tervében, amely megfogalmazza, hogyan képzeli el az autógyár a közlekedést 2025 után, s hogy ennek megvalósításához milyen technológiákra, üzleti modellekre és partneri kapcsolatokra lesz szükség. Az automatizált Fusion Hybrid kutatási platformként szolgál a lehetséges megoldások kifejlesztéséhez, valamint a jövő automata járműveivel kapcsolatos jogszabályi és technikai kérdéseinek megfogalmazására.
“Annak érdekében, hogy megvalósíthassuk a jövő mobilitásával kapcsolatos elképzeléseinket, sok új partnert kell bevonnunk a munkába a közéletből és az üzleti világból – és már ma neki kell veselkednünk a feladatnak.” – hívja fel a figyelmet Paul Mascarenas alelnök, a Ford kutatási és innovációs részlegének technikai főmunkatársa. „Az MIT, a Stanford és más egyetemek segítsége lehetővé teszi, hogy miközben meghatározzuk az automatizált vezetéssel kapcsolatos hosszú távú feladatokat, számos rövid távú megoldást is kidolgozzunk annak érdekében, hogy autóinkat biztonságosabbá és takarékosabbá tegyük.”
Az automatikus vezetéssel kapcsolatos kutatások
A Ford automatizált Fusion Hybrid kísérleti járműve azért is egyedülálló, mert a vállalat ma is hozzáférhető, sorozatgyártású technológiáit egészíti ki négy LiDAR érzékelővel, amelyek valós idejű, háromdimenziós képet alkotnak az autó környezetéről. Az autó tehát a LiDAR segítségével képes érzékelni a körülötte megjelenő tárgyakat. Ennek hasznosítására kezdett a Ford közös kutatásba az MIT egyetemmel, hogy képessé tegyék az autót egy bonyolult algoritmus alkalmazására, ami képes megjósolni, hogy a többi jármű – és a gyalogosok – milyen irányban és sebességgel mozognak majd a forgalomban. A lehetséges forgatókönyvek segítségével az autó jobban felmérheti a kockázatokat, és olyan nyomvonalat jelölhet ki, ami elkerüli a gyalogosokat, a járműveket és más mozgó akadályokat. A Ford a Stanford egyetemmel közösen vizsgálja, hogyan mérhetők fel szenzorokkal az autó környezetében található tárgyak. Jó példa erre az a helyzet, amikor a vezető látóterét kitakarja egy nagy teherautó, és az autós a sávon belül manőverezve próbál meg előrenézni, hogy kilásson mellette. A kutatási program ehhez hasonlóan azt célozza, hogy az autó szükség esetén kitérő manővert tehessen, s így a szenzorok is “vethessenek egy pillantást előre”. Erre azért van szükség, mert ha a teherautó sofőrje beletapos a fékbe, az autónak tudnia kell, hogy van-e elég helye a biztonságos sávváltáshoz vagy kikerüléshez.
“Célunk, hogy józan ítélőképességgel ruházzuk fel a járműveket.” – árulja el Greg Stevens, a Ford kutatási és innovációs részlegének vezetősegítő és aktív biztonsági berendezésekért felelős globális igazgatója. “Az autósok a rendelkezésükre álló jelek alapján jó érzékkel képesek megjósolni, mi történik majd a következő pillanatokban, és azzal is tisztában vannak, hogy a láthatatlan dolgok gyakran ugyanolyan fontosak, mint amit láthatnak. Az MIT és a Stanford egyetemekkel arra törekszünk, hogy az autók is hasonló megérzésekkel rendelkezzenek.”
Márkakereskedés hírei
-
Új Ford Puma: csúcstechnológiás városi ragadozó Sportkocsis vezetői környezet,…
-
Új Ford Mustang
Az Új Ford Mustang: amerikai legenda egy új korszak technológiájával Bemutatásra… -
Vadonatúj Transit Connect
A Ford Pro bemutatja a vadonatúj Transit Connect et kimagasló kényelmi funkciókkal… -
Megújul a Ford Kuga SUV
Európa legkelendőbb plug-in hibrid modellje bekeményít: Megújul a Ford bestsellere,… -
Vadonatúj Ford Transit Custom
Napenergia és fejlett AI segítségével készül a vadonatúj Ford Transit Custom… -
vadonatúj Ford Tourneo Custom
Íme a vadonatúj Ford Tourneo Custom: kilenc üléssel konfigurálható utastér,… -
A Ford Pro és a vadonatúj Transit Custom
A Ford Pro forradalmasítja az egytonnás áruszállítók produktivitását a vadonatúj… -
Új Ford E-Transit flotta
Újabb Ford E-Transit flottával bővíti járműparkját a Gebrüder Weiss A Ford E-Transit… -
Ford Driving Skills for Life
Már lehet jelentkezni a Ford Driving Skills for Life ingyenes, félnapos gyakorlati… -
Ford új generációs Nugget lakóautó
Az új generációs Nugget a Ford legújabb technológiáit kínálja: fejlett konnektivitást,… -
Új szerepekben a Mustang Mach-E
A Mustang Mach-E egyre népszerűbb, amit talán az jelez a legvilágosabban, hogy… -
Mustang Mach-E hatótáv határáig – sőt még azon is túl!
Egy lelkes Mach-E-tulajdonos kíváncsi volt, igazából hány kilométert tehet meg…